جانشین نیروی هوایی ارتش گفت: امروز با توجه به تهدیدات زیستی و بیوتروریسم، حوزه بهداشت و درمان در حفظ سلامت و توان رزم نقشی اساسی و تعیین کننده دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر بهداشت و درمان گفت: حوزه بازرسی وزارت بهداشت به صورت فعالانه کار را پیش برده و تاکنون ۸ شرکت و ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلفات تعطیل شده است.
وزیر بهداشت و درمان گفت: حوزه بازرسی وزارت بهداشت به صورت فعالانه کار را پیش برده و تاکنون ۸ شرکت و ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلفات تعطیل شده است.
وزیر بهداشت و درمان گفت: حوزه بازرسی وزارت بهداشت فعالانه عمل می‌کند و اخیراً ۸ شرکت دارویی پلمب موقت و ۱۵۰ داروخانه تعطیل شده اند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید: در حال حاضر تعداد دارو‌های کمیاب یا نایاب زیاد است و همه آن‌ها در درمان بیمار‌ها بسیار حیاتی و موثر است. ما در حوزه داروی بیماری‌های خاص تا داروی بیماری‌های ساده با کمبود تشدید مواجه هستیم. به غیر از آموکسی‌سیلین که درحال حاضر به وفور وجود دارد؛ بقیه آنتی‌بیوتیک‌ها حتی دارو‌های خوراکی آن کم عرضه می‌شود. این دارو‌ها به صورت سهمیه‌ای به داروخانه‌ها داده می‌شود. الان بسیاری از دارو‌های تزریقی از‌جمله ویتامین‌های تزریقی نیز بسیار کم یا نایاب است.
وزیر بهداشت و درمان گفت: ما در این وزارتخانه طرح عدالت و تعالی نظام سلامت را تدوین کردیم و اقدامات بسیار زیادی در حوزه سلامت برای محرومیت زدایی انجام شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ایجاد بانک ایده پردازی در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خبر داد و گفت: ما برای هر ایده تحقیقاتی متناسب با اهداف کشور و نیاز جامعه، اهمیت قائلیم.
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: ۲۱۶ خانه بهداشت در ۱۳۶ شهر ۲۸ استان کشور در راستای مسئولیت‌های اجتماعی بنیاد 15 خرداد در حوزه سلامت و درمان بیماران احداث شده است.
دامغان- نماینده دامغان در مجلس با بیان اینکه مسائل و مطالبات حوزه بهداشت و درمان شهرستان با کندی پیگیری می‌شود، گفت: هشت ماه برای پیگیری یک دستور وزیر بهداشت، زمان صرف شده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نقاط مثبتی در بودجه در حوزه سلامت وجود دارد که اختصاص هفت همت اعتبار برای صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج از جمله این موارد است.
ممکن است برخی مدعی عدم همراهی مجلس با این وزارت خانه شوند که در پاسخ باید یادآور شویم، مجلس در این حوزه هم مانند دیگر حوزه‌ها یاریگر دولتمردان بوده و هست؛ اما از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچ نیازی در این زمینه اعلام نشده و متاسفانه تا به امروز هیچ طرح و لایحه جدیدی از طرف ایشان به مجلس ارائه نگشته است. بالاخره مجلس که نمی‌تواند برای ایشان طرح یا لایحه طراحی کند!
عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: برخی بخش‌های دولت مثل حوزه بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی همچنان به حساب واحد خزانه نپیوسته‌اند و در این زمینه کوتاهی داشته‌اند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از عملکرد حوزه مدیریت محیط زیست در مقابله با آلودگی هوا انتقاد کرد.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به تولید شبانه روزی دارو در جمعیت هلال احمر از رفع برخی کمبودها در حوزه دارو خبر داد.
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در هفتمین همایش سلامت و فرماندهان با بیان اینکه سپاه در حوزه سلامت رشد چشمگیری داشته است، گفت: ما در دارو هنوز اطمینان لازم را نداریم و پیشنهاد می‌کنم سپاه وارد تولید دارو شود.
اردبیل- رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از سوء مدیریت‌ها در حوزه بهداشت و درمان، مجلس و دولت را برای اصلاح امور و بهبود ارائه خدمات به مردم دعوت کرد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امروز شاهد فعالیت اسنپ در حوزه دارو هستیم و اگر دارویی پیدا نشود، برای متقاضیان ارائه می‌کنند و چند برابر قیمت ناصر خسرو به فروش می‌رسانند.
محمدرضا پیرمرادی، رئیس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با اشاره به اینکه سلامت جنسی و بهداشت روان ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، می‌گوید: «شیوع اختلالات جنسی در کشور بالای ۳۰درصد است که سلامت روان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این حوزه باید با توجه به رویکرد‌های جمعیتی مورد توجه قرار بگیرد، در غیر این صورت احتمال باروری را کاهش می‌دهد. بر همین اساس لازم است اختلالات جنسی به‌صورت سیستماتیک به مردم البته متناسب با فرهنگ جامعه آموزش داده شود، زیرا این مسأله با بهداشت روان ارتباط نزدیکی دارد.»
۲۴۵ طرح در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دستور رئیس جمهور در ۸ منطقه با زیربنای ۱۰۸ هزار و ۴۱۱ متر مربع و ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی رونمایی شدند
شهردار تهران با بیان اینکه وضعیت تهران در بخش بهداشت و درمان مناسب نیست، گفت: در مجموعه شهرداری تهران به اصل خدمت و کمک در حوزه بهداشت و درمان قائل و پایبند هستیم.
امروز ۴ تیر ۱۴۰۱ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی سرب و روی ایران (فسرب) با حضور سهامداران برگزار شد. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.
۲ شرکت خودرویی سهامداران خود را برای شرکت در مجمع عمومی عادی سالیانه فراخواندند. این مجامع چه زمانی و به چه منظوری برگزار خواهد شد؟
رئیس مجلس با اشاره به راهکار مجلس برای حل مشکل بیماران صعب العلاج گفت: در حوزه بهداشت آنقدر لنگ می زنیم که بار روی درمان افتاده و آن را پرهزینه کرده است و در این خصوص باید بپذیریم سازمان غذا و دارو مشکلات جدی دارد که دقیق عرض می‌کنم حتما در این حوزه تضاد مدیریت منافع داریم.
ماجرای رتبه بندی معلمان در نوع خود، مدالی زرین در شیوه تصمیم گیری مسئولان بود، اما متاسفانه در اجرا متوقف شد. دولتیان بدانند، هر ریالی که خرج آموزش و پرورش بشود، چندین و چند برابر در فرهنگ و اقتصاد، بهداشت و درمان و حتی امنیت صرفه جویی خواهد شد و به جیب دولت برمی‌گردد.
نماینده مردم فومن در ادامه، با اشاره به اصلاح ساختار اقتصادی دولت و مردمی کردن یارانه‌ها اظهار داشت: باید دقت و توجه ویژه ای نسبت به تامین اقلام عمومی و کالاهای اساسی برای مردم داشته باشید، کنترل و نظارت در قیمت کالاها و مبارزه جدی با احتکار و گران فروشی، تحت هیچ عنوان و بدون ملاحظه با افراد متخلف برخورد قاطع و قانونی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ